Saturday, August 4, 2012

KUMPULAN PEJUANG PEMBEBASAN SYRIA

Bersawang dan berhabuk. Itu perkara pertama yg tergambar di fikiran saya apabila saya membuka kembali blog ini. Lama sungguh saya tinggalkan. Rutin harian sekarang agak sibuk dengan kerja dan anak2. Pada masa lapang yang agak sedikit, saya habiskan dengan menonton berita-berita seperti di Al Jazeera.

Berita yang amat tekun saya ikuti sekarang ialah tentang Syria. Setiap kali kejayaan kumpulan pejuang ini berjaya mengatasi ketololan tentera Assad, saya merasakan satu kepuasan yang tidak dapat digambarkan dengan kata2.

Maksud sebuah hadis: Rasulullah s.a.w berdoa:  ”Ya Allah Ya Tuhanku! Berkatilah negeri Syam kami, Ya Allah Ya Tuhanku! berkatilah negeri Yaman kami”. Bukti ini menunjukkan jelas yang Syria yang sebahagian dari Syam mepunyai keberkatan yang tinggi.

Pejuang Syria terus bertahan walau diasak berubi2 dari darat dan udara. Disamping itu juga mereka difitnah, kononnya mereka menjatuhkan hukuman bunuh ke atasm penyokong Assad.


No comments:

Post a Comment