Sunday, August 26, 2012

JANGAN BIARKAN ANAK-ANAK TONTON DAN BACA HARRY POTTER


Pada bulan puasa baru-baru ini ada sekali saya terlihat anak-anak sedang menonton cerita Harry Potter di televisyen.  Saya terus melarang mereka menonton cerita itu. Bagi saya cerita Harry potter adalah berkenaan dengan sihir, mitos dan mengandungi unsur-unsur paganisme. Saya risau jikalau anak-anak saya yang masih kecil akan terpengaruh bahawa dengan sihir, bermacam-macam masalah boleh selesai. Mungkin ada yang berkata, ia hanyalah hiburan yang tidak memberi apa-apa kesan. Tetapi kita perlu ingat, antara agenda-agenda musuh Islam ialah mempengaruhi pemikiran dan minda anak-anak menerusi filem-filem seperti ini.



Cara yang amat menarik untuk melakukan kerja-kerja mempengaruhi minda kanak-kanak, tapi amat merbahaya dan amat negatif. Seperti kata seorang penyajak Muslim, Muhammad Iqbal, “Aridity of logic cannot overwhelm the beauty of poetry.”

Disamping itu juga begitu banyaksimbol-simbol illuminati dan freemason dalam filem Harry Potter. Bagi sesiapa yang tahu mengenai illuminati dan freemason, maka tentu sekalitahu tentang bahayanya simbol-simbol ini.







No comments:

Post a Comment